Szybkie ciasto piernikowe

Może to ta deszczowa pogoda wpłynęła na to, że zachciało mi się czegoś kojarzącego się z ciepłem... Lecz tak naprawdę tego ciasta w moim domu nie piecze się tylko w okresie świąteczno-zimowym, lecz przez cały rok. Ot, taki piernik - nie piernik :)
Idealne, gdy nie mamy czasu a potrzebujemy jakiegoś ciasta. Robi się je bardzo szybko, wsypujemy wszystko do miski, mieszamy i gotowe! A smak... szybkość z jaką znika mówi sama za siebie :)

Ciasto piernikowe:
  • 3 jaja
  • 1/2 słoiczka dżemu z czarnej porzeczki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki oleju
  • cukier wanilinowy
  • po 1/2 łyżeczki cynamonu, sody, kakao, przyprawy piernikowej
Wszystkie składniki wlewamy/wsypujemy do miski i dokładnie mieszamy mikserem. Średnią prostokątną blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto. Piec 40 minut w ok. 180 st. C.
Po upieczeniu można przekroić na pół i przełożyć bitą śmietaną z orzechami lub przełożyć masą budyniową. Ja dodaję do ciasta 2-3 jabłka pokrojone w kostkę.

Smacznego :)




18 komentarzy:

  1. Szybkie, akurat na "ciastowego głoda". :) Wygląda pysznie, nie wiem, jak Ty to robisz, że piernik tak wyrasta :D Mój na święta był raczej płaski (dobrze, że nie płaski w smaku ;p).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. super fajny przepis i z mała ilością sody :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto piernikowe, to jedno z moich ulubionych! Będę tutaj zaglądać! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. prosty i smaczny przepis :) super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogę z Tobą zamieszkać? Będziesz mi piekła takie ciasta a ja już nie będę musiała ślinić się przed komputerem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, zapraszam :) będę miała okazję do częstszego pieczenia :)

      Usuń
  7. Ale piękne zdjęcia;]
    Zjadłabym taki piernik:)
    Jak tylko przyjdzie taka porządna jesień zabieram się zapieczenie;]
    Uwielbiam zapach korzennych przypraw..
    Taki cynamon.. co pięknie pachnie.. aż mi się marzy:]

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuć, że zbliża się jesień :) Piernik na oleju musi być mięciutki i delikatny (że nie wspomnę, że zdrowszy niż na maśle). Mmm... rozmarzyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja mam tak, że jak jest nadmiar owoców itp. to mi się marzą takie zimowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mniaaam zapachniało świętami <3 uwielbiam wszelakie pierniki i ten ich cudowny zapach ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam, ale jak to ja, zawsze muszę coś zepsuć, nie mam pojęcia co, zakalec od samego dołu do samej góry haha całe ciasto ma może z 3cm grubości , sama nie mogę uwierzyć, że mogłam zrobić coś nie tak przy tak łatwym przepisie, spróbuję jeszcze raz ! :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o jejku :( ten przepis jest sprawdzony, robiony setki razy jeszcze przed założeniem bloga i zawsze ciasto wychodziło puszyste :)
      koniecznie spróbuj jeszcze raz :)

      Usuń
    2. Mi wyszło identyczne, sam zakalec. Wyłączyłam po 50 minutach, zostawiłam w piekarniku i opadło. Ciasto wydawało mi się dość rzadkie, może za rzadkie.

      Usuń
  12. Drugi raz też nie wyszło. Znowu opadło zanim otworzyłam piekarnik, tym razem po 40 minutach pieczenia i o suchym patyczku. Na pewno są podane wszystkie składniki? Chyba, że jeszcze za rzadkie zrobiłam, ale wątpię, bo dodałam mniej mleka i 2 pełne szklanki mąki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie mi przykro... Aż sama zaczęłam się zastanawiać, czy wszystkie składniki są napisane. Obecnie nie mam dostępu do tego przepisu w "oryginale", jak tylko będę w domu to to sprawdzę :)

      Usuń
  13. Cześć,

    proszę o doprecyzowanie składników :)

    1/2 słoiczka dżemu z czarnej porzeczki - o jakiej gramaturze / ml tu mówimy? Słoiczek słoiczkowi nie równy ;)
    cukier wanilinowy - ile?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...